dimecres, 30 d’octubre del 2013

Microrelat nº 9

Pseudònim: Ángela

6 de maig 

Em llevo. Un altre dia. Arrastrada per la inèrcia de l’endreça la neteja que mai s’acaba. Com em cal un moment d’alegria i disbauxa..... On són aquells temps......???. Sempre a fora i, quan hi és no em sent. Jau al sofà ganyó. Cada dia més ressentida: La seva veu em fa basarda.

En Pere, davant la porta, mira la clau que, sense ganes, ha de posar al pany. Res espera ni l’espera a l’altra banda de la porta. Ara podrà menjar tranquil, amb una mica de sort serà llegint el diari del diumenge que mai acaba. Quan les  notícies són ben passades. Passades. Com la seva vida al costat de la Clara.  
 
10 de juny 

Feia temps que no arribàvem a les mans.  Ha tornat abans d’hora.  Era una ànima eixuta i feréstega que, sense mirar-me als ulls cercava desesperat algun camí..... 

M’ha enganxat en fals. El més calent a l’aigüera. Sense prou temps per escalfar-les li he posat al plat les mongetes. Li havia donat l’esquena feinejant quan, de sobte, un cop fort i el soroll d’una trencadissa.......fragments de ceràmica i vianda tot per terra. L’he mirat als ulls, que és que ell volia, i ha començat a escridassar-me insultant-me i dient-me que no era bona per res, ni per tenir fills....Enmig de sanglots, ho escup: l’han despatxat.   

Deixo de rentar plats, atansada davant la pica. Estic farta. Ha tornat a alçar la veu. Perdo el control i  girant-me sobre el seu costat dono un cop a taula. M’ he espantat. Encara porto el ganivet: he travessat la taula. Què diré si algú veu el senyal? Senyal de la ràbia, del ressentiment i la recança que tenim l’un vers l’altre.......  

5 de juliol 

He fugit de la Solana abans d’hora quan ha començat a ploure. No volia anar a casa i he aparcat  vora  la Lambert Mata. Al passar per davant  m’he sentit atreta.... Ja dins, enmig del silenci, no sabia què cercava ni cap on caminar. Sobre una taula, desordenadament disposats, hi havia uns llibres d’ autoajuda.  Per què no?. He segut allà com si la cadira em xuclés absorta en diferents lectures fins l’ hora de tancar.

Esperança.......

en superar  l’ instant de crisi....... per poder passar pàgina i ....

iniciar........ una nova treva????????

Avui mateix o potser demà,

iniciarà noves discussions subtils, minucioses

sabent que faran esclatar

la fràgil quietud  

MALTRACTADOR: l’home  i l’adolescent que es suposa amb una autoestima malaltissa  que ha de fer prevaldre la seva voluntat o criteri fins i tot per la força o la coacció.

Vaig a dormir a la cambra dels convidats abans que ell torni a casa. Li he escrit una nota que estic malalta. No el vull veure fins que no sàpiga com afrontar m’hi. 

6 de juliol 

No he pogut dormir:  Les paraules dels llibres d’ahir es creuaven i travessaven entre elles tal com fem nosaltres. Sento els seus passos i em llevo abans que arribi...... Sembla que no tingui força per prémer la maneta de la porta...... Quan l’obra em diu “Ha trucat la teva cosina Antònia. Venen a passar uns dies de vacances. No he gosat inventar-me cap excusa”. 

1 d’octubre 

Fa dies que no escric al diari. L’Antònia aviat  es va fer una composició. Treballava als Serveis Socials organitzant les agendes amb les famílies amb problemes i de casos com el nostre n’ha vist molts......  Aquest dies en Pere m’ha sorprès amb reflexions que ni sospitava, i quan els nostres ulls coincidien rient amb les bromes del Jordi, he retrobat aquella complicitat ja oblidada. 

Avui han marxat. Després d’acomiadar-los hem parlat:  Ell també va buscar ajuda amb un psicòleg. Ha començat a riure, posant la mirada sobre la seva cella esquerra, m’ha confessat que, estava tant desesperat, que volia apuntar-se a un vaixell mercant de bandera turca per què allí segur que cap dona li faria pensar amb mi.  Aleshores, m’ha agafat la mà  i m’ha dit : “Per què no puc pensar amb cap altra i hem de començar de nou”.

Recordo un poema que vaig llegir aquell dia a la Lambert Mata:
 

Veig la seva rialla, cara i cara, i desprèn la meva.

Deixo anar els braços i ens abracem.
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada